وزیر صمت، بر تقویت همکاری میان کشورهای در انتظار عضویت در سازمان تجارت جهانی تاکید کرد

وزیر صنعت معدن تجارت ایران درباره نشست وزرای گروه غیر رسمی دولت های در حال الحاق به سازمان تجارت جهانی ( دبلیو تی او ) گفت: این اقدام گام مهمی در جهت تقویت همکاری میان کشورهایی است که در انتظار عضویت در سازمان تجارت جهانی هستند.

به گزارش ایرنا از وزارت صمت، عباس علی ابادی در جلسه گروه غیر رسمی کشورهای در حال الحاق سازمان تجارت جهانی (WTO) که در حاشیه سیزدهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی در ابوظبی برگزار شد، افزود : مشارکت در نشست وزرای گروه غیر رسمی دولت های در حال الحاق به سازمان تجارت جهانی برای من مایه افتخار است.

وی افزود: ما از تشکیل به هنگام این گروه در سال ۲۰۱۸ خرسندیم. این اقدام گام مهمی در جهت تقویت همکاری میان کشورهایی است که در انتظار عضویت در سازمان تجارت جهانی هستند.

وی از جمهوری ازبکستان بابت تلاش های مستمر در دوره ریاست گروه قدردانی کرد و ادامه د اد: تعهد ازبکستان به تسهیل گفت‌وگو و همکاری میان دولت های در حال الحاق شایسته تقدیر است. بر اساس دستاوردهای حاصل شده تا کنون، جمهوری اسلامی ایران مصمم به تقویت بیشتر کارایی این گروه است.

وی عنوان کرد: از دبیرخانه تجارت جهانی برای نقش آفرینی در تشکیل و حمایت از این گروه سپاسگزارم و بر این باوریم که این گروه غیر رسمی ، محفلی مهم برای تبادل نظر و آگاهی از مسائل گسترده درون سازمانی عمل می کند.

وزیر صمت بیان داشت: افزایش آگاهی از تحولات در درون سازمان به ویژه برای دولت های در حال الحاق، برای جهت گیری صحیح و آمادگی در ورود به یک سازمان امری حیاتی است. بیانیه گروه که امروز در این نشست تصویب خواهد شد، نشان دهنده تعهد جدی دولت های در حال الحاق به رعایت اصول نظام تجارت چند جانبه است.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که مستحضرید جمهوری اسلامی ایران نقش فعالی در این بیانیه داشته و از آن حمایت می کند.

در ادامه این جلسه که دوشنبه هفتم اسفندماه در امارات متحده عربی برگزار شد، معاون دبیر کل سازمان تجارت جهانی نیز حضور داشت، مباحث و منافع کشورهای در حال الحاق مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

ژانگ معاون دبیر کل گفت: کشورهایی که به عضویت “دبلیو تی آو ” درآمده اند، نشان دادند با حمایت سیاسی و تلاش خوب ، عضویت در WTO قابل تحقق است و به شرایطی برد_برد می انجامد.

گروه غیر رسمی دولت های در حال الحاق به WTO متشکل از ۲۴ کشور است که در سال ۲۰۱۸ تشکیل شده و منافع کشورهای در حال الحاق را نمایندگی می کند.

گروه غیر رسمی کشورهای در حال الحاق تلاش می کند روند پیوستن کشورهای در حال الحاق را به این سازمان بین المللی تسهیل نماید.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

بیانیه رئیس خانه صمت به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر

بسم الله الرحمن الرحیم امام رضا(ع) فرمودند «الذی یطلب من فضل الله عزوجل مایکف به …