معاون وزیر صمت خبر داد: رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است که این روند به صورت مستمر با هماهنگی کلیه استان‌ها، جامعه کارآفرینی و ۱۸ نقشه راه که در صنایع مختلف تعریف شده، تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ظهر امروز محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات گفت: در تمام بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف‌گذاری متمرکز بر تولید شکل گرفته است.

معاون وزیر صمت افزود: در معاونت صنایع عمومی نیز در همین راستا قدم برداشتیم و برای رفع نیازهای داخل کشور قدم برداشتیم که کمبودی در حوزه نیاز خانوارها نداشته باشیم. در حافظه تاریخی مردم این نکته وجود دارد که در ادوار گذشته در برخی از کالایی که مربوط به معاونت صنایع عمومی بود مانند لوازم خانگی، شوینده، پوشک و… با کمبود مواجه شدیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رییس جمهور سابق نیز بر این نکته تاکید کردند که کمبودهای این‌چنین اصلاً پذیرفتنی نیست.

وی افزود: در ایامی که از دولت سیزدهم می‌گذرد، هیچ چالشی در حوزه تامین کالا نداشتیم و مردم شاهد تنوع محصولات همراه با رقابت در عرضه کالا هستند. فروش‌های اعتباری با تسهیلات ویژه نیز به اقشار مختلف تعلق می‌گیرد. در این خصوص نه‌تنها با کمبود کالا مواجه نیستیم؛ بلکه با وفور کالا و عرضه آن به صورت قسطی انجام می‌شود.

برادران افزود: یکی از وزرای دولت قبل در ابتدای کار دولت سیزدهم توییتی منتشر کردند با این عنوان که دولت قصد دارد عرضه لوازم خانگی را مانند خودرو با قرعه‌کشی به فروش برساند. آن زمان پاسخی به این مساله ندادیم، اما امروز می‌توانیم بگوییم نه‌تنها قرعه‌کشی انجام نشد، بلکه کمبود کالایی که مربوط به دولت قبل بود را نیز در این دولت جبران کردیم.

وی تاکید کرد: لازمه دستیابی به این هدف برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه، بازسازی خطوط جدید و مواردی از این دست بوده است که توانسته‌ایم همگی را انجام بدهیم. ۷۱ نوع محصول جدید و دانش‌بنیان را در نمایشگاهی که ماه گذشته برگزار شد عرضه کردیم که این هر کدام از این محصولات با خصوصیاتی که داشتند برای کاهش مصرف انرژی، افزایش عمق تولید داخلی و کاهش ارزبری مورداستفاده قرار گرفتند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته در حوزه تولید لوازم خانگی ۱۲ درصد رشد تولید را تجربه کردیم. روند رو به رشد تولید به صورت مستمر با هماهنگی کلیه استان‌ها، جامعه کارآفرینی و ۱۸ نقشه راهی که در صنایع مختلف تعریف شده است تحقق پیدا کرده است. ضمن اینکه تمرکز خود را بر برخی صنایع جدید مانند نوشت‌افزار، تجهیزات ورزشی و بسته‌بندی که پیش از این کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت قرار دادیم تا سبد محصولات داخلی کامل شود.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

بیانیه رئیس خانه صمت به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر

بسم الله الرحمن الرحیم امام رضا(ع) فرمودند «الذی یطلب من فضل الله عزوجل مایکف به …