نبود ثبات اقتصادی مهمترین چالش بخش خصوصی است

نبود ثبات اقتصادی مهمترین چالش بخش خصوصی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نبود ثبات اقتصادی یکی از دغدغه‌های مهم بخش خصوصی است که این عزیزان با برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز به یک فضای با ثباتی دارند تا براساس اتکا به آن برنامه ریزی‌های خود را انجام دهند.

محمد کلامی با بیان اینکه مردمان آذربایجان شرقی فعالان عرصه‌ی اقتصاد، تولید و صنعت هستند، اظهار کرد: مردم و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی از دیرباز این ویژگی را داشته و همواره نسبت به گذشته پررنگ‌تر و پویاتر ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است، گفت: این امر نشان دهنده‌ی پویا و نخبه بودن بخش خصوصی است و علاوه براینکه باید به بخش خصوصی خود ببالیم باید از آن نیز به خوبی حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها، می‌تواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان را در سطح ملی معرفی کند تا فعالان اقتصادی سایر استان‌های با آذربایجان شرقی به خوبی آشنا شوند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تعامل و مشارکت بین دولت، بخش خصوصی و مجلس، گفت: با تعامل و مشارکت مثبت بین دولت و بخش خصوصی قطعا می‌توان راه و مسیر توسعه را سریع‌تر و بهتر پیمود.

کلامی در خصوص چالش فعالان اقتصادی تاکید کرد: نبود ثبات اقتصادی یکی از دغدغه‌های مهم بخش خصوصی است که این عزیزان با برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز به یک فضای با ثباتی دارند تا براساس اتکا به آن برنامه ریزی‌های خود را انجام دهند، در بعد استانی نیز ظرف زیرساخت‌هایی مانند حامل‌های انرژی از چالش‌های فعالان اقتصادی است که دولت در راستای فراهم کردن زیر ساخت های لازم به ویژه در حوزه‌ی برق تلاش می‌کند، در حال حاضر چندین پست برق و نیروگاه جدید را در دولت سیزدهم در دست احداث داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه انرژی، دو پست برق در شهرک سلیمی و سرمایه گذاری خارجی تا پایان امسال از محل مصوبات سفر به بهره برداری می‌رسد و همچنین پست برق شهرک صنعتی آخولا نیز تا پایان خرداد سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در حال حاضر نیروگاه خورشیدی در شهرستان هریس در حال احداث است که تا یک ونیم سال آتی به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد خط تولید آذربایجان شرقی به خاطر برخی زیرساخت‌ها مانند برق متوقف شود برهمین اساس زیرساخت‌های لازم را برای تولید کنندگان فراهم می‌کنیم همچنین مجوزات لازم را برای شهرک‌ دو سلیمی و بعثت برای واگذاری اعطا می‌شود و از ماه آتی به فروش خواهد رسید.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

آخرین تمدید ارسال مدارک – یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

با توجه به استقبال بی نظیر واحدها جهت ارسال مدارک روز ملی صنعت فقط تا …