معاون وزیر: ۱.۴ هزار هکتار زمین شهرک‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری واگذار شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یکهزار و ۴۷۰ هزار هکتار زمین شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور امسال به اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب بیش از سه هزار و ۲۰۰ قرارداد واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رسولیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: ۲۰ هزار هکتار زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و صنعتگران آماده سازی شده است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پارسال ۹۹۰ هکتار و از ابتدای امسال ۵۰۰ هکتار زمین که برای فعالیت‌های صنعتی و تولیدی واگذار شده، ولی بدون استفاده مانده بود یا در جریان دلالی قرار گرفته بود، از اشخاص حقوقی و یا حقیقی پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه متقاضیان از ۲ طریق می‌توانند زمین صنعتی دریافت کنند ابراز داشت: در مناطقی که زمین صنعتی به اندازه کافی وجود دارد متقاضی می‌تواند از طریق سامانه الکترونیکی زمین مورد نظر خود را از نقشه شهرک صنعتی انتخاب کند و حتی نحوه پرداخت اقساط و حق ارائه خدمات را ببیند و در مناطقی که تقاضای زمین از میزان موجودی بیشتر است این واگذاری از طریق مزایده‌های کیفی و با اولویت به فعالان اقتصادی و متقاضیان استقرار صنایع فناوری پیشرفته واگذار خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه ۲ گروه استثنا هستند و متقاضیان استقرار شرکت‌های دانش بنیان و افرادی که قصد دارند در جوار واحد صنعتی خود طرح توسعه اجرا کنند، از شرکت در مزایده معاف هستند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح تاکنون با ارائه مشاوره‌های تخصصی به یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی که ظرفیت تولید آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد بود، این ظرفیت به بیش از ۵۰ درصد رسید و یکهزار و ۲۵۰ واحد صنعتی تعطیل هم به چرخه تولید بازگشت.

در استان سمنان یکهزار و ۹۴۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۵۸ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»