قائم مقام وزیر صمت: تخصیص ارز مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی روان تر می شود

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: با طبقه‌بندی‌های جدید در حوزه ارزی، مواد اولیه تولید و همچنین کالاهای اساسی در اولویت تخصیص ارز خواهند بود که به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، “سید مهدی نیازی” شامگاه دوشنبه در بیستمین جشنواره “تولید ملی- افتخار ملی” افزود: امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که شاید آمارها گویای اتفاقات نباشد، این در حالی است که در چند سال گذشته مسائل و مشکلات مواجه بودیم که ریشه های بلندمدت داشته و اصلاح آنها زمان‌بر است.
وی گفت: در دولت سیزدهم سعی شد تا با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید، نگاهی ویژه به صادرات، تامین مواد اولیه، سرمایه‌گذاری و تولید انجام شود و نگاه رئیس جمهوری نیز نگاه رفع موانع تولید است.
نیازی بیان داشت: سال گذشته در حوزه صادرات و در سال جاری در حوزه تولید چند مصوبه خوب در راستای رفع موانع برداشته شد و در بودجه سال جاری نیز در موضوع کاهش هزینه‌های تولید به ویژه کاهش نرخ مالیات حوزه تولید به میزان ۲ درصد گام‌های خوبی برداشته شد.
وی یادآور شد: بخش تولید در ۴۰ سال گذشته نشان داده همواره در خط مقدم بوده و کشور را در شرایط سخت نجات داده است.
این مقام مسئول وزارت صمت به دیدار اخیر تولیدکنندگان و کارآفرینان با رهبر معظم انقلاب و همچنین برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای تولیدکنندگان اشاره کرد که تلاش شد تا در این نمایشگاه گوشه ای از اتفاقات و تحولات حوزه صنعت را به معظم‌له منتقل کنیم و تلاش ها و دستاوردها به اندازه‌ای بود که در انتخاب محصولات و کالاها دچار مضیقه شده بودیم.
وی اظهار داشت: با حمایت ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت نیز همواره سعی داشته از تولید پشتیبانی کند، هرچند منکر وجود مسائل و مشکلات نیستیم.
نیازی با اشاره به شرایط ارزی کشور و تامین مالی و اخذ تصمیمات جدید در این زمینه، خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی های جدیدی در حوزه ارزی در حال انجام است که تامین مواد اولیه را با روانی بیشتری مواجه خواهد کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه سعی شده تا مواد اولیه تولید و همچنین کالاهای اساسی در اولویت تخصیص ارز باشد که به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد.
قائم مقام وزیر در امور بازرگانی همچنین به محدودیت‌های تامین انرژی برق و گاز در تابستان و زمستان امسال اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش شده قطعی‌های برق و گاز به حداقل رسیده و از قبل برنامه‌ریزی شده باشد، همچنین بیش از ۱۴ هزار مگاوات احداث نیروگاه توسط بخش تولید سرمایه گذاری شده است.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»