محمدحسین باقری رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی؛ واحدهای تولیدی استان آذربایجان‌شرقی حاضر هستند ریسک کنند اما نگذارند کارگرانشان بیکار شوند

محمدحسین باقری رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از واحدهای تولیدی استان، مواد اولیه خود را از خارج تأمین می‌کنند و برای این امر نیز بایستی ریسک کرده و میلیاردها هزینه کنند و پیش پرداخت داشته باشند. این موضوع نشان‌ می‌دهد که واحدهای تولیدی با از خودگذشتگی حتی حاضر هستند که از مال خود بزنند اما نگذارند کارگران بیکار بمانند.

به گزارش اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، محمدحسین باقری رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان روز دوشنبه، یکم اسفندماه در مراسم تجلیل از چهره‌های برتر حوزه کارآفرینی و کارفرمایی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان که در محل آمفی تئاتر شعبه پنج تبریز برگزار شد، با تأکید بر اینکه همکاری و یکدلی جزو اهداف اصلی خانه صنعت استان است، اظهار کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان دارای هفت نفر عضو هیأت مدیره است که هر یک در حوزه‌های تخصصی خود، مدیریت امور مربوطه را برعهده دارند.

وی افزود: در طول فعالیت هیأت مدیره خانه صمت استان، نگداشتیم حق هیچ واحدی پایمال شود. در قراردادی که با اداره ثبت داشتیم نیز مقرر شده است تا بدون اجازه خانه صمت هیچ کسی اختیار به فروش گذاشتن اموال واحدهای تولیدی ورشکسته را نداشته باشد.

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: مشکلات تمامی واحدهای تولیدی توسط کارشناسان مربوطه در خانه صمت مطرح شده و راه‌حل‌های متناسب با موضوع پیگیری می‌شود. اگر نیاز باشد، مهلت می‌گیریم تا مدیر واحد بتوانند بدهی خود را پرداخت کند و کارخانه برای ادامه روند تولید حفظ شود.

باقری با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند در ذیل ستاد تسهیل و خانه صمت به مسیر تولید بازگشته‌اند، اظهار کرد: امروزه اشتغال جوانان یکی از اهداف اصلی و وظایف مجموعه‌ها بوده و بایستی در راستای این امر از هیچ حمایتی دریغ نشود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در پرداخت معوقات بانکی، افزایش نرخ دلار و مشکل تأمین سرمایه در گردش واحدها را مهمترین علت این امر دانست.

باقری در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی استان افزود: بزرگترین مشکل واحدها این است که در تابستان، برق و در زمستان، گازشان قطع می‌شود اما واحدها مجبور هستند که حقوق همه روزها را به کارگران پرداخت کنند لذا این امر باعث می‌شود تا برای جبران هزینه‌ها، قیمت تمام شده محصول تولیدی افزایش یابد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشور اظهار کرد: امروز دشمنان زیادی در منطقه داریم و برای مقابله با آن‌ها باید همگی دست به دست هم دهیم و در مقابل تحریم‌ها کوتاه نیاییم.

وی افزود: کشورهای جهان، پیشرفت کشور و کارهای جوانان عزیزمان را می‌بینند و با اعمال تحریم‌های اقتصادی می‌خواهند تا این پیشرفت‌ها را از بین ببرند که امیدواریم برای مقابله با این توطئه‌ها، مسئولان همت بیشتری خرج دهند تا جوانانمان بتوانند در آسایش و راحتی در خاک خود زندگی کنند.

گفتنی است مراسم تکریم کارفرمایان برتر اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت استان و کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان برگزار شد و در پایان از چهره‌های برتر کارآفرینی و کارفرمایی تأمین‌اجتماعی استان تجلیل به عمل آمد

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

فایل فرم هاو پرسشنامه روز ملی صنعت و معدن سال ۱۴۰۳

دانلود فایل پرسشنامه  و فرماها ⇒