دکتر محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی؛ بالغ بر ۹۰ درصد اقتصاد استان آذربایجان‌شرقی مبتنی بر بخش خصوصی است / اقتصاد استان کمترین آسیب‌پذیری را در دوره تحریم دارد

دکتر محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه اقتصادی موفق می‌شود که به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: این امر در اقتصاد استان ما تحقق یافته و بالغ بر ۹۰ درصد اقتصاد استان مبتنی بر بخش خصوصی است و ۱۳۵ هزار نفر در صنف خصوصی شاغل هستند.

به گزارش اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، دکتر محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه، یکم اسفندماه در مراسم تجلیل از چهره‌های برتر حوزه کارآفرینی و کارفرمایی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان که در محل آمفی تئاتر شعبه پنج تبریز برگزار شد، اظهار کرد: استان آذربایجان‌ شرقی مفتخر به داشتن نام‌آوران برتر در عرصه‌های مختلف از جمله تولید است و حضور چنین افراد شاخص و مهمی در استان نعمتی است که باید شاکر آن‌ باشیم.

وی با اشاره به حضور برندهای برتر حوزه تولید در استان، افزود: برندهای بزرگی که در سطح ملی و بین‌المللی نامدار هستند در استان آذربایجان‌شرقی حضور دارند و اگر زمانی تبریز در حوزه آجیل، فرش، کفش و شکلات مطرح بود الان در حوزه‌های دیگری چون فناوری هم مطرح شده‌ است.

دکتر کلامی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی در رونق اقتصاد کشور، گفت: بخش دولتی به جای نقش تصدی‌گری باید صرفا تسهیلگر و ناظر باشد و زمانی دولت می‌تواند در انجام برنامه‌های خود موفق شود که بر روی این دو بخش یعنی بخش‌های تسهیلگری و نظارت تمرکز کند.

وی در خصوص توجیه رونق اقتصاد با فعالیت موثر بخش خصوصی، افزود: بخش خصوصی در راستای ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های واحد تولیدی خود تلاش کرده و برای حضور در بازار جهانی اشتیاق دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد استان در دوران تحریم و رکود نسبت به اقتصاد ملی آسیب‌پذیری کمتری داشته است چون سهم قابل توجهی از اقتصاد استان را بخش خصوصی مدیریت و راهبری کرده است.

وی افزود: بخش خصوصی استان بسیار کارآمد و با اعتبار بوده و جزو خوش حساب‌ترین‌ها در کشور است. حتی بیشتر واحدهای تولیدی و برندهای استان وجود دارند که حقوق پرداختی به کارکنان‌ و کارگرانشان بالاتر از حداقل حقوق قانونی است و گاه این واحدهای تولیدی برای کارگران خود نقش پدری ایفا می‌کنند و در تأمین جهیزیه، هزینه ازدواج و معیشت کارگران خود یاری می‌رسانند.

دکتر کلامی با تأکید بر اینکه باید دست به دست هم بدهیم تا استان را به جایگاه خود در عرصه تولید برسانیم، گفت: از سال ۷۶ تا ۹۹ سه دولت با گرایش‌های مختلف در سطح کشور به روی کار آمده‌اند اما استان در هر سه دوره به لحاظ شاخص‌های اقتصادی افت داشته و با یک روند کاهشی مواجه بوده است.

وی تأکید کرد: برای بازگشت استان به جایگاه خود به یک همت همگانی نیاز داریم و در این راستا دولت باید به عنوان همراه و تسهیلگر و بخش خصوصی به عنوان راهبر و لوکوموتیو اصلی باشد تا وقتی استانمان را به نسل بعدی تحویل می‌دهیم، نسل آینده ما به شهر و دیار خود افتخار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های تأمین‌اجتماعی در استان، اظهار کرد: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیرویی جهادی، بی‌ادعا و پرتلاش است و همت این مجموعه در مدت اخیر باعث شده تا بخش عمده‌ای از بدهی این سازمان به بانک‌ها پرداخت شود.

گفتنی است مراسم تکریم کارفرمایان برتر اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت استان و کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان برگزار شد و در پایان از چهره‌های برتر کارآفرینی و کارفرمایی تأمین‌اجتماعی استان تجلیل به عمل آمد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

بیانیه رئیس خانه صمت به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر

بسم الله الرحمن الرحیم امام رضا(ع) فرمودند «الذی یطلب من فضل الله عزوجل مایکف به …