آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است

آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل آذربایجان شرقی در حوزه صنایع و معادن گفت: آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است و نقش تاثیرگذاری در کشور دارد.

«فرهاد طهماسبی» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امروز توفیق حاصل شد با دعوت خانه معدن در استان اذربایحان شرقی حضور پیدا کردیم و از نزدیک با فعالان این عرصه در دو روز آینده دیدارهایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه معادن‌ خصوصا کانی‌های فلزی به ویژه معادن غنی مس، گفت: این استان از حیث کیفیت و میزان ذخیره موادمعدنی در کشور رتبه اول و دوم را دارد.

نقش تاثیرگذار فعالان حوزه معدنی در کشور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار فعالان حوزه معدنی در کشور، ادامه داد: فعالان این حوزه در ارز آوری و تولید ملی به ویژه صنعت مس که وابستگی‌های زیادی را در صنایع جانبی دارد، تاثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی منابع بسیار ارزشمندی را داریم و امیدواریم که با برنامه ریزی‌های صحیح دولت و مجلس بتوانیم این صنعت و ذخایر ارزشمند مس را حمایت کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در مواد معدنی دیگر همچون سنگ‌های تزئینی و فلزات دیگر از جمله آلومینیوم نیز در کشور رتبه‌های اول تا سوم را دارد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و ارتقای جایگاه‌ها امروزه اعتقادها بر این است که برون سپاری شده و دولت بخش عمده و اصلی فعالیت‌ها را به بخش خصوصی بسپارد.

وطیفه دولت تنظیم گری است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها تنظیم گری و جزو وظایف حاکمیتی است، گفت: این همایش سالانه‌ای که امسال در استان آذربایجان شرقی تشکیل خواهد شد می‌تواند با هم‌افزایی و تبادل اطلاعات متخصصان و فعالان این حوزه از سراسر کشور منتقل کننده ارزش‌های علمی و فعالیت‌های تجربی باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور در حوزه اکتشاف بسیار از برنامه عقب بوده و در حوزه استخراج از فناوری روز دنیا بهره‌مند نیست.

به گفته طهماسبی، هزینه معدن کاری در کشور ما بسیار زیاد بوده و برای معدن کاران قابل تحمل نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور را یکی از مهم‌ترین اجلاس‌ حوزه صنعت و معدن عنوان کرد و افزود: این گردهمایی‌ها می‌توانند در ایجاد وحدت رویه در حوزه تقنینی، بیان نیازمندی‌ها و برنامه‌ریزی صحیح توسط دولت برای ریل گذاری صحیح و پیشرفت این صنعت تاثیر گذار باشد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج

نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی …