بخش خصوصی صاحب فکر، دانش و سرمایه است

رئیس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی صاحب فکر، دانش و سرمایه است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

عزت الله اکبری تالار پشتی در سفر به تبریز برای شرکت در مراسم اجلاس ملی خانه های صمت کشور و آیین ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن به خبرنگاران گفت: برگزاری چنین اجلاسی بسیار خوب است و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که می فرمایند اقتصاد را مردمی کنید و از بخش خصوصی را با تمام ظرفیت های وارد میدان کنید.

وی افزود: بخش خصوصی نیز باید این ظرفیت و هماهنگی را در خود ایجاد کند و این ماموریت را به نحو احسن قبول کند.

رئیس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در برنامه هفتم توسعه که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، در حوزه صنعت رشد ۸٫۵ درصدی، در حوزه معدن رشد ۱۳ درصدی و در حوزه صادرات رشد ۲۳ درصدی را هدف گذاری کرده ایم.

اکبری تنها راه تحقق این برنامه را حضور حداکثری بخش خصوصی دانست و افزود: بخش خصوصی هم صاحب فکر، دانش و سرمایه است و بهترین کار این است که دولت از این ظرفیت حداکثر بهره برداری را داشته باشد تا از تنگناهای ناشی از جنگ اقتصادی آمریکای قانون نشناس خارج شده در آن پیروز شود.

 

افزایش هماهنگی با برگزاری اجلاس خانه های صمت

وی در خصوص برگزاری اجلاس خانه های صمت کشور گفت: برگزاری این اجلاس ها هماهنگی را بیشتر می کند، ظرفیت ها را معرفی می کند و آمادگی ها را برای پذیرش مسئولیت توسط بخش خصوصی بیشتر می کند.

اکبری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار و نمایندگان مردم آمادگی کامل دارد که هر گونه قوانین و مقرراتی که حضور بخش خصوصی را به حداکثر برساند، تصویب کند.

رئیس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و معدن گفت: آذربایجان شرقی استعداد و ظرفیت بالایی دارد و زمانی که من ریاست سازمان صنعت و معدن استان تهران را برعهده داشتم، نقش پر رنگ صنعتگران آذربایجان شرقی را از نزدیک نظاره گر بودم چرا که صنعتگران این استان این ویژگی را دارند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را رقم می زنند و از مواجهه با مشکلات خسته نمی شوند و شجاعانه در جهت توسعه حوزه صنعتی که در آن فعالیت می کنند، قدم بر می دارند.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

فایل فرم هاو پرسشنامه روز ملی صنعت و معدن سال ۱۴۰۳

دانلود فایل پرسشنامه  و فرماها ⇒