با برگزاری مراسم معارفه؛ محمد جعفر عظمایی به عنوان سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی منصوب شد

محمد جعفر عظمایی به عنوان سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی منصوب شد

مراسم معارفه محمد جعفر عظمایی به عنوان سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و وی سکان سازمان صمت آذربایجان شرقی را در دست گرفت.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های اقتصادی گفت: با توجه به رویکرد دولت در خصوص مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و عضویت در پیمان‌های مختلف و عضویت در پیمان شانگهای انتظار داریم آذربایجان‌شرقی، به عنوان استانی پیشتاز در بخش‌های مختلف، نقش ملی خود را در حوزه‌های اقتصادی نیز ایفا کند.

محمد مهدی برادران افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه‌های صنعت و معدن وجود دارد با چالش‌های مختلفی مواجه هستیم و در این زمینه نیز انتظارات عمومی بالا است.

برادران، رویکرد وزارت صمت را حرکت به سمت اقتصاد رقابتی عنوان کرد و گفت: در این رابطه برنامه‌های مختلفی اتخاذ شده است.

وی افزود: با کمک تشکل‌های بخش خصوصی، موارد مختلف در بخش‌های صنعت و معدن و تجارت شناسایی و در قالب لیست به مجلس شورای اسلامی ارائه شده تا این موارد به صورت عملیاتی دنبال شود.

وی تاکید کرد: باید به سمت اقتصاد رقابتی حرکت کنیم و بستر را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تسهیل کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارنامه درخشان محمد جعفر عظمایی گفت: عظمائی یک سرمایه بزرگ با عنوان خوشنامی و پشتوانه و حمایت مردم را دارد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت هدایت سرمایه گذاری در بخش صنعت گفت: باید برنامه دقیق و هدفمندی برای حوزه صنعت داشته باشیم و برای اتخاذ تصمیمات درست از همت و تلاش و دانش تشکل‌های بخش خصوصی که از سازمان‌ یافته‌ترین و توانمندترین تشکل‌های کشور هستند بهره‌مند شویم.

محمدجعفر عظمائی نیز در این مراسم ادامه داد: سهم ارزش افزوده آذربایجان شرقی در بخش صنعت هفت درصد و در بخش معدن هشت درصد است.

وی گفت: در آذربایجان‌شرقی مزیت‌های منحصربه‌فرد بسیاری اعم از تولید محصولات شیرینی و شکلات، تولید چرم، فرش و قطعه سازی وجود دارد که وظیفه داریم علاوه بر حفظ این مزیت‌ها با همکاری یکدیگر جایگاه این صنایع را ارتقا دهیم.

عظمائی تاکید کرد: در کنار نقاط قوت با یک سری تهدیدها نیز روبرو هستیم که در این زمینه از تشکل‌های مرتبط درخواست می‌کنم کارگروه‌های تخصصی این حوزه که افراد توانمندی هستند کمک کنند تا این مخاطرات را شناسایی، دسته بندی و برای رفع این موارد اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت‌های انرژی و زیرساخت‌های صنعتی افزود: اگر نتوانیم سرمایه گذاری درست، هوشمند و هدفمندی داشته باشیم موانع موجب حذف سرمایه ها در این حوزه خواهد شد.

وی با بیان این که در حوزه فولاد در افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد هدفگذاری شده است، گفت: در آذربایجان‌شرقی ۴۰ واحد فولاد وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند ولی در این زمینه خوشبختانه با توجه به طرح‌های در دست اجرا قبل از سال ۱۴۰۴ میزان تعیین شده محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سطح کلان از لحاظ قانونگذاری به بازنگری اساسی لازم داریم چرا که در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی باید فضای کسب و کار را در داخل برای تولید رقابتی کنیم و همچنین باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری و کمک فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و صنعتی، ذی‌نفعان و دستگاه‌های اجرایی در این مسیر گام‌های تاثیرگذاری برداریم.

در این آیین که با حضور مسئولان کشور و مسئولان ارشد استانی و جمعی از روسای تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد محمد جعفر عظمائی به عنوان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات صابر پرنیان مدیر کل سابق صمت استان تقدیر شد. بعد از مراسم معارفه، عظمایی به عنوان سرپرست سازمان صمت استان در آیین ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن آذربایجان شرقی حضور یافت.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

حضور استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

حضور استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) به گزارش روابط عمومی …