🔻هشدار جدید سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان

🔹سازمان توسعه تجارت ایران با صدور ابلاغیه‌ای به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با اعلام دستورالعمل ثبت مصارف پروانه های صادراتی اعلام کرد که اگر ذینفعان ارتباط بین پروانه های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار نکنند، پروانه های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.

🔹به گزارش ایسنا، سرپرست دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت در این ابلاغیه با اشاره به ضرورت ثبت مصارف پروانه های صادراتی برای تمامی معاملاتی که بدون برقراری ارتباط بین کوتاژهای صادراتی و بازگشت ارز مرتبط با همان کوتاژ انجام شده است، خواسته که برای اطلاع رسانی گسترده و توجیه صادرکنندگانی که پس از ۲۲ فروردین سال ۱۳۹۷ نسبت به فروش حواله ارزی در سامانه نیما و یا فروش اسکناس در سامانه سنا اقدام کرده‌اند، اقدام شود.

🔹همچنین در این ابلاغیه ضمن پیوست فایل راهنمای ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی در روش‌های فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس ارز در سامانه سنا تاکید شده که این اقدام از سوی ذینفعان منجر به مصرف پروانه صادراتی ایفای تعهد شده در سامانه جامع تجارت می‌شود.

🔹سازمان توسعه تجارت همچنین تاکید کرده که اگر ذی نفعان ارتباط بین پروانه های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار نکنند، پروانه های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

آخرین تمدید ارسال مدارک – یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

با توجه به استقبال بی نظیر واحدها جهت ارسال مدارک روز ملی صنعت فقط تا …