وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز: اقتصاد و فناوری دو بال اقتصاد/ سهم دانش در اقتصاد کشور باید بالا برود

 

زیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت از اقتصاد دانش بنیان، گفت: یک بال اقتصاد فناوری و یک دیگر آن بال صادرات است تا بتوان در این عرصه پرواز کرد

رضا رحمانی” در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز گفت: خدا را شاکرم که امروز آغازین روزهای خدمت گذاری جدید در این جمع هستم و توفیق حضور در یک نمایشگاه مهم را پیدا کردم و خوشحالم که شش دوره پیاپی چراغ این نمایشگاه فناورانه خاموش نشده است.

وی افزود: در شرایط جدید و فعلی به سنگر جدیدی آمدم که مستلزم کار جهادی است، دانش و فناوری و ارتباط دانشگاه با صنعت و قوانین موضوع را می دانیم، همه می دانند سهم دانش در اقتصاد کشور باید بالا برود،  همه می دانیم اگر این کارها را با جدیت بیشتری انجام می دادیم آسیب پذیری مان کمتر از وضع فعلی می شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ما ابزار کار داریم، اولین شرط دانش وجود سرمایه انسانی است، همین جوانان به هر کشوری رفتند و فرصت و میدانی دادیم افتخار آفریدند، فقط این نیست که شرکت ها از رقابت جا مانده اند بحث انقلاب چهارم صنعتی است که زندگی را دگرگون می کند اگر امروز نجنبیم از همه چیز عقب می مانیم.

رحمانی گفت: دو سال قبل همین جا سخنرانی داشتم و گفتم یک بال فناوری و یک بال صادرات است تا بتوان در این عرصه پرواز کرد، بیش از دو هزار شرکت در حوزه تولید است، صنعت این قابلیت را دارد که فناوری در آن نفوذ یابد، باید از جوانان کمک بگیریم تا معنای فاصله را از بین ببرند.

این مقام ارشد دولت افزود: من این قول را می دهم در شرایط جدید هیچ حد و مرزی برای کسب و کار نوپا ایجاد نکنیم تا در توزیع اقتصاد نقش داشته باشند، لازمه اقتصاد دانش بنیان وجود کسب و کار نوپا است.

رحمانی گفت: یکی از کارهای دوره جدید وزارت خانه این است که با بخش خصوصی ارتباط داشته باشیم، در معاونت فناوری باید از امکانات استفاده کنیم، منابع موجود را در جای خود هزینه کنیم و برنامه داشته باشیم نتیجه می گیریم

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»