وزیر صمت در تویسرکان: تولید مولد باید در کشور جدی گرفته شود/افزایش ۲۴ درصدی صدور جواز تاسیس و ۱۶.۵ درصدی پروانه بهره برداری در ۴ ماهه نخست امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید سرلوحه همه دستگاه ها قرار بگیرد، گفت: تولید مولد باید در کشور به صورت جدی دنبال شود و برخی جهت گیری ها در جهت کمک به رونق تولید، نیاز به بازنگری دارند.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان که در محل شرکت هگمتان دارو در ناحیه صنعتی فرسفج تویسرکان برگزار شد، بیان کرد: تلاش خوبی در گشور در حال انجام است و مسایل و مشکلات با همت و عزم مردم و مسئولین حل می شود.

افزایش ۲۴ درصدی صدور جواز تاسیس و ۱۶.۵ درصدی پروانه بهره برداری در ۴ ماهه نخست امسال
او با بیان اینکه نقشه دشمنان برای به تعطیلی کشاندن کارخانجات و فلج کردن تولید ما با شکست مواجه شد، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که رغبت و علاقه مردم به کار تولیدی علیرغم همه تنگناها بیشتر شده است و تعداد جواز تاسیس صادره در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۴ درصدی داشت. همچنین تعداد پروانه بهره برداری در این بازه زمانی نیز افزایش ۱۶.۵ درصدی پیدا کرد.

تویسرکان در مسیر صنعتی شدن گام برداشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اما ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بیش از این است، ادامه داد: همین شهرستان تویسرکان اکنون در مسیر صنعتی شدن گام برداشته و واحدهایی که امروز در این شهرستان بازدید کردیم به روند صنعتی شدن آن کمک می کنند.

اولویت های کاری وزارت صمت در راستای تولید

رحمانی با اشاره به برنامه های وزارت صمت اضافه کرد: سال قبل حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال در لیست اولویت های برنامه کاری ما بود و امسال علاوه بر این مهم، می خواهیم ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولیدی را هم احیا کنیم و اگر واحد تولیدی امکان توسعه داشت به توسعه آن کمک کنیم.

پتانسیل های همدان برای توسعه

او با اشاره به ظرفیت های استان همدان جهت توسعه، بیان کرد: خرما، گردو، دارو، مبل و منبت ظرفیت های خوبی در این استان است.ضمن اینکه موقعیت جغرافیایی، منابع انسانی و دسترسی به بازارهای مصرف مانند تهران و کرج هم به این ظرفیتها اضافه می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی بازار سوغات در شهر مشهد، گفت: می خواهیم برای هر استان با توجه به مزیت ها و ظرفیت های آن همچنین طرحی را داشته باشیم، همدان هم ظرفیت های خوبی در کشاورزی، منابع طبیعی، معادن و مبل و… دارد که می تواند از آن استفاده کند.

هماهنگی مردم و مسئولان و حضور بخش خصوصی از ظرفیت های همدان است
رحمانی هماهنگی مردم و مسئولان و حضور بخش خصوصی را از دیگر ظرفیت های همدان دانست و افزود: برنامه هایی برای همدان داریم و علاوه بر آن جمع بندی مسایل مطروحه در این سفر نیز پیگیری می شود.

ضرورت اصلاح برخی جهت گیری ها جهت کمک به تولید کشور

او با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی جهت گیری ها جهت کمک به تولید کشور بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی از نبود یا کمبود سرمایه در گردش گلایه دارند و این قابل قبول نیست که واحد تولیدی که اشتغال آفرینی می کند و برای اقتصاد ملی مثمر ثمر است، از کمبود یا نبود سرمایه در گردش رنج ببرد و توقع ما در این زمینه از نظام بانکی بیشتر است.

فرمایشات رهبری در خصوص رونق تولید سرلوحه همه دستگاه ها قرار بگیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایش رهبری که همه دستگاه ها بر روی رونق تولید متمرکز شوند، اضافه کرد: رهبری در جای دیگری فرمودند که اگر می خواهید مشکلات اساسی کشور حل شود راه حل آن تقویت تولید ملی است و این فرمایشات و تاکیدات باید سرلوحه همه دستگاه ها قرار بگیرد.

تولید مولد باید در کشور جدی گرفته شود

رحمانی با تاکید بر ضرورت جدی گرفته شدن تولید مولد در کشور، تصریح کرد: برای همه مناطق کشور با توجه به مزیت های منطقه ای برنامه داریم. همچنین از داخلی سازی در رشته های مانند پوشاک و چادر مشکی و…. حمایت می کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش از این نشست از سه واحد تولیدی در شهرستان تویسرکان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مهمترین مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»