وزیر صمت تاکید کرد: ثمرات ارزشمندی از نهضت ساخت داخل به بار خواهد نشست/ تهیه نقشه راه برای تنظیم بازار در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه، با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، گفت‌: ثمرات ارزشمندی از این نمایشگاه و نهضت ساخت داخل برای آینده کشور به بار خواهد نشست.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه فرصت های ساخت داخل به عمل آمد که نشان دهنده عنایت ویژه بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به رونق تولید و اتکاء به توان داخلی است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی این نمایشگاه با هدف پیگیری قراردادها و تفاهم نامه های منعقده تاسیس شده و قطعا تا حصول نتیجه لازم هیچ موردی به حال خود رها نخواهد شد.

رحمانی اعلام کرد: در چارچوب نمایشگاه ساخت داخل و طی ۴ روز از برگزاری نمایشگاه، ۳۵ قرارداد تولید قطعات خودرو به امضاء رسید و بالغ بر ۲۰۲ تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وزیر صمت تاکید کرد: هر قطعه ای در کشور داخلی سازی شود و تاییدات لازم را کسب کند، قطعا در روند ثبت سفارش کالای مشابه خارجی ممنوعیت و یا محدودیت اعمال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت های قانونی جدیدی هم برای تحقق ساخت داخل به وجود آمده است که با اجرای دقیق و کارآمد این قانون نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

تهیه نقشه راه برای تنظیم بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد در خصوص تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت صمت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ایشان دستوری برای تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی در حوزه تنظیم بازار صادر فرمودند.

رحمانی ادامه داد: این دستور را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و با توجه استقرار و فعالیت قائم مقام امور بازرگانی در وزارتخانه، انتظار دارم تمام ارکان وزارت صمت به کمک هم آمده و این مهم را به ثمر بنشانیم.

وی گفت: البته خوشبختانه تنظیم بازار روند بهتری پیدا کرده و در بسیاری از اقلام کالایی شاهد کاهش قیمت ها هستیم.

رحمانی تاکید کرد: برنامه ریزی برای تنظیم بازار باید با نگاه به آینده انجام شود و در ساماندهی وضعیت موجود ضروری است از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنیم

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»