نیروی کار کارآمد بهره وری را افزایش خواهد داد

روح الله متفکر آزاد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی

 

استان آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور به شمار می رود و به همین دلیل نیاز است تا آموزش و صنعت در کنار هم و با تعامل یکدیگر بتوانند چرخ های تولید منجر به اشتغال را در این استان و سراسر کشور به حرکت درآورند. باید به این مساله توجه داشت که آموزش در بازار کار و حوزه اقتصاد اهمیت زیادی دارند و آموزش یافتگان در نظام بهره وری تاثیرگذار هستند و بخش اعظم  زنجیره ارزش در صنایع، به این موضوع بر می گردد. نیروی کار کارآمد و دارای مهارت، نظام بهره وری را افزایش داده و به تبع آن منجر به افزایش تولید شده و از اتلاف منابع سرمایه گذار جلوگیری می کند.

سرمایه گذاری یکی از اولویت های مورد نیاز برای توسعه هر منطقه است اما هر گونه توسعه اقتصادی در هر بخش صرفا با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و این موضوع می تواند در قالب ایجاد بستر و زیرساخت ها انجام شود. در رابطه با توسعه و پیشرفت در مناطق مختلف کشور عمدتا  بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند و بخش دولتی وظیفه تسهیلگری و تامین زیرساخت های لازم را بر عهده دارد تا به بخش خصوصی مشوق هایی برای سرمایه گذاری تخصیص دهد.

مناطق آزاد یکی از مناطقی هستند که می‌توان با کمترین هزینه ها بهترین موقعیت ها را ایجاد کرد و برای سرمایه گذاری ایده آل می باشند. در همین راستا، منطقه آزاد ارس یک فرصت بسیار مناسب برای سرمایه گذاران و یک ظرفیت بسیار عالی برای آذربایجان شرقی است تا به جذب سرمایه در بخش های مختلف منجر شود. اینجا می تواند بهشت سرمایه گذاری باشد و ما به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه تلاش می کنیم تا در مجلس بروکراسی های زائد را برای رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران برداریم.

الان موضوع مهم کشور ما این است که بتومانی GDP را افزایش دهیم و تولید برای عبور از مشکلات متعدد راهگشا است؛ به همین دلیل باید حتما ثروت عمومی در کشور افزایش پیدا کند و این از طریق تولید و مولد بودن فعالیت‌ها رخ خواهد داد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

__متن+ورد+قانون+برنامه+هفتم