نظارت دقیق بر نحوه تامین و مصرف مواد پتروشیمی واحدهای تولیدی?

معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : از ابتدای اسفند ۹۷ در راستای اجرای دستورالعمل وزارت صمت ، کارگروه نظارت بر مواد پترو شیمی در استانها فعال شده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی رضا عین اله زاده افزود : هدف اصلی از تشکیل این کارگروه حمایت از صنایع پایین دستی و مصرف کنندگان واقعی به معنی ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتر است .

وی در خصوص فرآیند تامین مواد اولیه پتروشیمی توسط واحدهای تولیدی اظهار داشت : سامانه بهین یاب به عنوان درگاه و دروازه تامین مواد محسوب می شود و خریداران مواد اولیه فقط با مجوز وزارت صنعت یعنی از طریق سامانه بهین یاب اجازه حضور در معاملات بورس کالا را پیدا می‌کنند .

وی ادامه داد : برهمین اساس برای نظارت بیشتر بر بازار کارگروه نظارتی متشکل از کارشناسان امورصنایع و بازرسان حوزه نظارت و بازرسی سازمان و نماینده انجمن مرتبط با صنعت ذیربط ایجاد شد .

عین اله زاده با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون ۲۰۰ واحد صنعتی مصرف کننده مواد پتروشیمی استان از طریق سامانه بهین یاب اقدام به خرید مواد از بورس کالا نموده اند ادامه داد : کارگروه نظارت بر مواد پتروشیمی تا کنون از ۴۹ واحد صنعتی بازدید نموده و در صورت احراز شرایط نسبت به تایید درخواست واحد تولیدی اقدام نموده است .

معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : پی وی سی ، پلی پروپیلن ، پلی اتیلن ، پلی استایرن و پلی اتیلن ترفتالات از جمله مواد پتروشیمی مورد درخواست واحدهای صنعتی پائین دستی صنایع پتروشیمی استان محسوب می شود

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

فایل فرم هاو پرسشنامه روز ملی صنعت و معدن سال ۱۴۰۳

دانلود فایل پرسشنامه  و فرماها ⇒