رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ خانه صنعت، معدن و تجارت تبریز فعال ترین خانه ایران است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه خانه صمت تبریز فعال ترین خانه کشور است، گفت: این خانه خدمات مطلوبی به واحدهای صنعتی و تولیدی ارایه و در کمتر از ۱۰۰ ساعت مجوزهای لازم برای ایجاد واحدهای جدید را صادر می کند.
صابر پرنیان در نشست خبری برگزاری رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور که از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه و هم‌زمان با آیین ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن برگزار خواهد شد، گفت: باید تلاش کنیم تا این روز به نماد فعالیت بخش خصوصی و کسب و کار تبدیل شود و تبریز را با عناوین شهر اقتصاد، کسب و کار، تولید ثروت، ایده های خلاق، شهر نوآوری و مناسب برای سرمایه گذاری عجین کنیم.
وی بیان کرد: خروجی این همایش سراسری برای صنعت استان باید همراه با ارایه نسخه شفاف و جامع و علمی برای بهبود فضای کسب و کار و همچنین تحقق شعار سال باشد و نسخه ای مبتنی بر واقعیت های صنعت استان و کشور به دولت ارایه شود.
پرنیان همچنین به عملکرد سازمان متبوعش در استان اشاره کرد و گفت: ارتباط مستقیم با فعالان صنعت، فعال سازی معادن و شفاف سازی عملکرد آنها، اخذ حقوق دولتی از معادن، تعییت تکلیف معادن راکد، اقدام برای تشکیل شرکت مس آذربایجان، تلاش برای افزایش تولید مس کاتد و واریز مالیات در استان و رفع موانع تولید از جمله فعالیت صنعت، معدن و تجارت در یکسال گذشته بود.
مشکلات واحدهای صنعتی در سریعترین زمان در ستاد تسهیل مطرح می شود
پرنیان با بیان اینکه همکاری و ارتباط بین صاحبان صنایع و دولتی در استان مطلوب است، گفت: مشکلاتی که از سوی صنایع مطرح می شود در کمتر از یک هفته در ستاد تسهیل و رفع موانع مطرح می شود.
وی به اخذ مجوز خودروسازی در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام که آرزو و مطالبه دیرین مردم استان و صاحبان صنایع بود نمایشی و تبلیغاتی نبوده و خبرهای خوشی در آینده در راه است که با بهره برداری از این طرح بزرگ، صنایع استان به ویژه قطعه سازی متحول خواهد شد.
پرنیان نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی و نگاه نقادانه به رفع مشکلات در استان را بزرگ ترین دستاورد صنعت استان در سال گذشته برشمرد و گفت: افراد و واحدهای زیادی برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند اما به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبود انرژی (برق و گاز) این سرمایه گذاران با مشکل مواجه شده اند که تلاش کرده ایم این مشکلات را به مطالبه تبدیل کنیم و در سفر رییس جمهور نیز بر آن تاکید خواهد شد.
وی همچنین از تعریف ۱۰ زنجیره ارزش برای استان و همچنین ایجاد ۱۵۰ فرصت سرمایه گذاری در آن خبرداد و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مجموعه عوامل، تبریز به جایگاه اصلی خود در صنعت بازگردد.
.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

بیانیه رئیس خانه صمت به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر

بسم الله الرحمن الرحیم امام رضا(ع) فرمودند «الذی یطلب من فضل الله عزوجل مایکف به …