رحمانی در راستای حمایت از تولید داخل تاکید کرد : برگزاری نمایشگاه دائمی قطعات وارداتی در واحدهای تولیدی کشور برگزاری نمایشگاه دائمی قطعات وارداتی در واحدهای تولیدی کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توسعه و تامین  داخلی قطعات به عنوان یکی از اساسی ترین محورهای هدف گذاری شده در سال ۹۸، بر برگزاری نمایشگاه دائمی قطعات وارداتی برای ساخت آنها در داخل کشور تاکید کرد.

به گزارش شاتا ، رضا رحمانی عصر امروز در نشست شورای معاونین وزارت صمت گفت: یکی از مباحثی که مورد توجه مقام معظم رهبری است و ایشان در نشست با دانشگاهیان مطرح کردند توجه به ساخت داخل است و این موضوع باعث افتخار ماست که یکی از فعالیت های ما مورد توجه ایشان قرار گرفته است.

او با اشاره به اهمیت ساخت داخل اضافه کرد: این کار در کشور به منزله رونق تولید ، درآمد زایی، اشتغالزایی،قطع وابستگی به بیگانگان و مقابله عملی با تحریم ها است.

رحمانی با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای توجه به این محور به ایجاد مرکزی با عنوان تقویت ساخت داخل در وزارت صنعت،معدن و تجارت خبرداد و افزود: مصرف قطعات و تجهیزات درصنعت نفت،گاز و پتروشیمی۳ برابر بخش خودروست اما این حساسیت که در خودرو وجود دارد در آن بخش ها نیست و ما باید دربخش هایی که قطعات قابلیت داخلی سازی رادارند، تولید داخل را آغاز کنیم.

رحمانی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری نمایشگاه دائمی قطعات وارداتی خودرو، توسط ۲خودرو ساز کشور خبرداد و گفت: در ابتدا این ۲ خودروساز نمایشگاه برگزار کرده اند و سپس واحد های بزرگ مانند تراکتور سازی، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، گل گهر و دیگر صنایع بزرگ باید نمایشگاه‌ دائمی قطعات را برگزار کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه واحد های بزرگی که نمایشگاه برگزار می کنند باید به صورت نرم افزاری و الکترونیکی اطلاعات خود را برای همگان و مردم اطلاع رسانی کنند ادامه داد: برگزاری نمایشگاه واحد های کوچک و متوسط برعهده انجمن های مسئول است.

او برگزاری چنین نمایشگاه هایی را به نفع تولید و ساخت داخل دانست و توضیح داد : اگر به عنوان نمونه خودرو سازی بخواهد قطعه خودرویی وارد کشور کند باید آن قطعه را در نمایشگاه ارایه کند تا تولید کنندگان داخلی امکان تولید آن را بررسی کنند.

رحمانی همچنین گفت:ما در ابتدا به خودرو سازان زمان بندی داده ایم و براساس این زمان بندی از آنها می خواهیم که به سمت تولید قطعات وارداتی در داخل بروند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت هایش به واگذاری اموال و املاک واحدهای بزرگ اشاره و تصریح کرد: برای واگذاری ها ابتدا از خودروسازی ها شروع می کنیم و دیگر صنایع و بخش ها در صف واگذاری قرار می گیرند.

او در پایان این نشست از متولیان مربوطه خواست که گزارش هفتگی خود را درباره میزان پیشرفت طرح های داخلی سازی قطعات و واگذاری اموال غیر تولیدی ارائه دهند.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

حمایت از اولین تولید کننده میلگردهای کامپوزیت با برند تجاری اپوراد

دانلود کاتالوگ