در نشست خبری اعضای کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا آذربایجان شرقی مطرح شد : امین زاده : ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در برخی محصولات تا ۵۰ برابر افزایش یافت امین زاده : ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در برخی محصولات تا ۵۰ برابر افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : تا قبل از شیوع کرونا تنها یک واحد صنعتی تولید کننده ماسک بهداشتی در استان داشتیم که امروز این تعداد به ۵۷ واحد تولیدی با ظرفیت روزانه ۳۰۰ هزار عدد افزایش یافته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز نشست خبری کمیته اقتصادی ستاد استانی مبارزه با کرونای آذربایجان‌ شرقی با حضور جهانگیری، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری ، امین زاده، رییس سازمان صمت، یوزباشی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و نعمتی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در محل سالن جمهوری استانداری برگزار شد.

حبیب امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته پس از اعلام رسمی شیوع کرونا در استان افزود : با همکاری همه سازمانها و بخش خصوصی، چند محور اصلی از جمله تامین کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان و همچنین پایش میزان اثرپذیری فضای کسب و کار در حوزه تولید و تجارت، در دستور کار سازمان قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا با حجم قابل توجه انتظارات برای تهیه کالاهای بهداشتی از جمله ماسک و محلولهای ضدعفونی بودیم اظهار داشت : با همت بخش خصوصی توانستیم در کمترین زمان ممکن بجایی برسیم که بنابر اعلام مسولان و کارشناسان حوزه سلامت استان، در حال حاضر با افزایش ۴۰ برابری تعداد واحدهای تولیدی، ضمن کسب رتبه دوم کشور با ظرفیت تولید روزانه ۲۶۰ هزار لیتر محلولهای ضدعفونی کننده ، با مازاد تولید این محلولها روبرو باشیم که با هماهنگی های صورت گرفته در حال انتقال آنها به استانهای مجاور هستیم .

امین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه ها در این مدت، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع بهداشتی استان بود؛ ادامه داد : به همت مسولان استانی، هم اکنون در زمینه تهیه الکل ، نوار سه لایه، کش و نوار فلزی ماسکهای بهداشتی کمبودی نداریم و برخی از این اقلام از درون استان یا سایر استانها و برخی نیز از طریق واردات تامین و در اختیار صنایع قرار گرفت .

وی ابراز امیدواری کرد در چند روز آینده و با شروع فعالیت ۴۰ خط تولید ماسک بهداشتی افزون بر ظرفیت فعلی، کمبودی در این محصول نداشته باشیم .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به ابلاغ پروتکلهای بهداشتی به واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان گفت: طبق هماهنگی های بین بخشی، همه مطالب مندرج در این پروتکلها در حال ارزیابی و رصد است .

وی افزود: با رعایت همه موازین بهداشتی از سوی کارکنان واحدهای صنعتی و صنفی، مخاطرات مربوط به کرونا در محیطهای کاری کاهش خواهد یافت .

وی از شهروندان نیز خواست ضمن رعایت بهداشت فردی هنگام حضور در اماکن تجاری و فروشگاه ها، با رعایت اصول بهداشت اجتماعی و طرح فاصله گذاری هوشمند، همکاری لازم را با عوامل دست اندرکار در فروشگاهای بزرگ و زنجیره ای بعمل آورند .

امین زاده با اشاره به اینکه تا پایان هفته و طی روزهای آتی فروش تلفنی، فضای مجازی و اینترنتی اغلب فروشگاه های بزرگ در استان راه اندازی خواهد شد؛ تاکید کرد : اولین گام در رعایت اصول بهداشتی در محیطهای فروشگاهی که باید از سوی شهروندان رعایت شود مربوط به خرید های غیر حضوری ، مدیریت زمان خرید ، عدم توقفهای طولانی مدت در محیطهای تجاری و پرهیز از حضور همه اعضای خانواده در فروشگاه هاست.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»