تفویض برخی از اختیارات وزارت صمت به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت نهایی شد

در سال رونق تولید و در راستای تقویت و حمایت از تشکل‌های خصوصی برخی از اختیارات و تصدی‌های قابل واگذاری وزارتخانه به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت نهایی شد.

به گزارش شاتا در جلسه‌ای که با حضور معاون طرح و برنامه و رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و خانه‌های صنعت، معدن و تجارت هفت استان برگزار شد، موارد قابل واگذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در هشت مورد به توافق نهایی رسید.

در این جلسه سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست و برنامه‌ وزارتخانه و تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تفویض اختیار به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: برخی از وظایف وزارتخانه قابل واگذاری است و تلاش داریم این مهم را در سال جاری که به نام سال رونق تولید نیز نام‌گذاری شده، اجرا نماییم.

زرندی افزود: استان‌هایی که خانه‌های آنها آمادگی داشته و توانمندی‌ و ظرفیت لازم را برای این کار داشته‌اند با هم‌اندیشی با خانه‌ صنعت، معدن و تجارت ایران انتخاب کرده‌ایم و در صورت موفقیت این طرح در همه استان‌ها نیز اجرایی خواهیم کرد.

معاون طرح و برنامه تأکید کرد: ما اعتقاد داریم بخش خصوصی توان انجام کارهای بزرگ را دارد و می‌تواند بخشی از وظایف و اختیارات وزارتخانه را برعهده گیرد.

زرندی تصریح کرد: باید دقت لازم در این کار صورت گیرد تا زمینه برای واگذاری بیشتر اختیارات نیز فراهم شود.

وی افزود: بخش خصوصی توانمند قطعاً می‌تواند در همه عرصه‌ها از بخش دولتی موفق‌تر عمل کند و ما به این مهم باور داریم.

زرندی گفت: در گذشته مقاومت‌هایی برای واگذاری برخی از تصدی‌های قابل تفویض در وزارتخانه بود، اما هم‌اکنون شاهد هستیم مدیران وزارتخانه نیز از این رویه استقبال می‌کنند.

معاون طرح و برنامه تأکید کرد: در فرآیند واگذاری اختیارات، نظارت بر انجام فعالیت‌ها باید توسط خود خانه‌ صنعت، معدن و تجارت ایران و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: تا دو ماه آینده سازوکار اجرایی این تفویض آماده خواهد شد و امیدواریم این تجربه خوبی برای اعتماد به بخش خصوصی باشد.

در این جلسه رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: این اتفاق، رویداد بزرگی برای تشکل‌های بخش خصوصی است.

سهل‌آبادی گفت: مدیران وزارتخانه استقبال و همراهی خوبی با این تصمیم داشته‌اند و باید تلاش کنیم این استان‌ها با موفقیت موارد تفویض شده را انجام دهند تا در سراسر کشور بتوان آن را اجرایی شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد: امیدواریم مابقی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولی نیز از این رویه وزارت صنعت،معدن و تجارت استقبال نمایند و آن را در برنامه‌های آتی خود قرار دهند.

سید محمد رضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن استقبال از اقدامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تفویض اختیارات به بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: انجام این قبیل اختیارات باعث حضور اثر بخش و مثبت بخش خصوصی در اداره امور مربوط به توسعه ، تسهیل و تسریع سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن شود

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»