اولین محموله فرآوری تخم مرغ به ترکیه صادر شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های بالای صادراتی آذربایجان شرقی گفت: اولین محموله فرآوری تخم مرغ به ترکیه صادر شد.

صابر پرنیان امروز در حاشیه همایش تجلیل از فعالان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که در این شهر صنعتگران بزرگی وجود دارند، اظهار کرد: امروز سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در حوزه تولید و صنعت با ماشین‌آلات پیشرفته انجام می شود برای مثال اکنون در صنایع شیرینی و شکلات محصول شکلاتی در تبریز تولید می شود که از لحاظ کیفیت طعم، بسته بندی و قیمت رقابت پذیری بالایی با محصولات مشابه خارجی دارد.

پرنیان با اشاره به ظرفیت های بالای صادراتی آذربایجان شرقی گفت: اولین محموله فرآوری تخم مرغ به ترکیه صادر شد.

وی افزود: بزرگترین کارخانه های شیشه و چرم در تبریز فعالیت می کند، در محصول تراکتور در ۴ ماه گذشته ۷۰ درصد افزایش تولید را داشتیم، بیش از ۶۰ درصد کفش با کیفیت چرم دست دوز در تبریز تولید می شود و بزرگترین شهرک صنعتی آسیا در تبریز قرار دارد که بخشی از این شهرک هنوز در حال احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: براساس آخرین آمار در توسعه واحدهای صنعتی رتبه دوم کشور را داریم.

پرنیان با بیان این که باید آذربایجان و تبریز را به قطب اقتصاد کشور تبدیل کنیم، گفت: باید تبریز را به شهر جشنواره ها، شهر نمایشگاه ها، شهر صادرات، شهر کسب و کار و شهر شاد تبدیل کنیم چرا که این ظرفیت در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»