واحدهای دارای پروانه بهره بردای جهت اخذ پروانه تحقیق و توسعه اقدام نمایند

چنانچه مستحضرید تحقیق و توسعه یا به اختصار R&D شامل اقدامات و فعالیتی است که شرکت ها برای نوآوری و معرفی محصولات جدید یا بهبود خدمات یا محصولات موجود انجام می دهند. پیشرفت فناوری و توسعه اقتصادی هرکشوری ارتباط نزدیک و تناتنگ با فعالیت های پژوهشی در جامعه دارد، بطوری که بین تولید ناخالص ملی، صادرات و هزینه های تحقیق و توسعه در کشورهای مهم صادرکننده همبستگی خوبی وجود دارد که بیانگر نقش مهم فعالیت های پژوهشی در ارتقای فناوری، رشد اقتصادی و توانایی مالی این کشورها برای صادرات است.

امروزه در کشورهای پیشرفته صنعتی تحقیقات توسعه ای که به افزایش بهره وری، بهبود کیفیت محصول و روش ساخت و در نهایت کاهش هزینه ها، کاهش ضایعات و بهبود رضایت مشتری منجر میش ود، نسبت به تحقیقات پایه و کاربردی به مراتب سهم بیشتری دارد و در خیلی از این کشورها بیش از ۶۰درصد هزینه تحقیقات ملی به تحقیقات توسعه ای اختصاص میابد.

با این اوصاف و نظر به اینکه لازمه استفاده از مزایای چون اعتبار مالیاتی، معافیت های مالیاتی، بند ب ماده ۱۱ و ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان، معرفی واحدها جهت شرکت در جشنواره های مختلف در طول سال، استفاده از فرصت مطالعاتی و پسا دکترا و اخذ پروانه تحقیق و توسعه می باشد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

با حکم وزیر صمت؛ *«ابراهیم شیخ» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت شد*

با حکم وزیر صمت؛ *«ابراهیم شیخ» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت شد* …