جلسه مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان

جلسه مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان

در جلسه هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی که با حضور آقای دکتر محمد کلامی.روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در محل اتاق جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی برگزار گردید، مشکلات تولید کنندگان استان مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای هیئت مدیره در این جلسه کمبود گاز و احتمال قطع برق را یکی از مهمترین نگرانی های تولیدکنندگان.با توجه به نزدیک شدن فصل گرما دانستند که می تواند صدمات جبران ناپذیری به بخش صنعت وارد نماید.
همچنین اعضای هیئت مدیره خانه با اشاره به مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا در سال گذشته و آسیبهایی که این بیماری.به بخش تولید و صنعت وارد نمود، از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درخواست نمودند.زمینه همکاری و مساعدت بیشتر سازمان امور مالیاتی با تولیدکنندگان را فراهم نماید.

کاهش تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در سال ۱۴۰۰

کاهش تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در سال 1400

هیئت مدیره خانه صنعت در این جلسه اعطای تسهیلات به بخش تولید در سال ۱۴۰۰ را بسیار ناچیز توصیف کرده و اظهار داشتند میزان تسهیلات.پرداختی حتی نسبت به سال ۱۳۹۹ نیز کاهش داشته است که این مساله بسیار تاسف برانگیز است. خانه صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی دارد در راستای رفع این مشکل همکاری تنگاتنگی با سایر بخش ها داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان را ضروری دانسته.و اضافه نمود: متاسفانه آمار پرداخت تسهیلات به بخش تولید در سال ۱۴۰۰ قابل قبول نیست و برای رفع این مشکل باید تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

رفع مشکل برق و گاز با برنامه ریزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار 

دکتر محمد کلامی در خصوص مشکلات قطع برق و کمبود گاز و نگرانی تولیدکنندگان در خصوص آن گفت: جلسه.تخصصی با حضور مسئولین اداره برق و سایر دستگاه های مسئول استان برگزار خواهیم کرد تا تدابیر لازم در این خصوص.را اتخاذ نماییم و با برنامه ریزی از وارد آمدن آسیب به بخش صنعت و تولید پیشگیری نماییم.
وی در این جلسه با اشاره به تعاملات انجام شده با سازمان شهرک های صنعتی در خصوص بخشودگی جرایم گفت: امیدواریم ترتیباتی اتخاذ شود تا در آینده ای نزدیک در تصمیم گیری های سازمان شهرک های صنعتی استان از بخش اقتصادی نیز حضور داشته باشند.
از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه عملکرد دفاتر مشاوره در خصوص طرح های توجیهی بود که باعث بالا رفتن هزینه واحدهای تولیدی در حین دریافت تسهیلات می شود که مقرر شد معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری و خانه صنعت، معدن و تجارت استان این مساله را پیگیری نمایند

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»