برنامه های اصلی وزارت صمت برای سال آینده؛ کنترل قاچاق کالا و رتبه بندی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت کنترل قاچاق کالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نوزدهمین جشنواره سراسری تولید ملی- افتخار ملی، کسب و کارها را از مهمترین مولفه.های ارزیابی ثروت یک کشور دانسته و گفت: باید به کسب و کارها باید به چشم دارایی نگاه کرد.و زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کرد.
سید رضا فاطمی امین افزود: در ساختار جدید وزارت صمت.علاوه بر ایجاد دفاتر موضوعی جدید، در هر دفتر یک گروه تحت عنوان سرمایه انسانی و کسب و کار ها ایجاد شده است.کنترل قاچاق کالا.
وی رتبه بندی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری را یکی از برنامه های این وزارتخانه.برای سال آینده معرفی نمود و اضافه کرد: بر مبنای این رتبه بندی امتیازاتی را به بنگاه‌ها خواهیم داد و.مناسبات و رفتارهای ما با بنگاه ها بر اساس این رتبه بندی خواهد بود.کنترل قاچاق کالا.

اصلاح بازار کالاهای پایه و درج قیمت تولید کننده روی ۳ هزار کالای دیگر

وی یکی دیگر از پروژه های وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دوره جدید اصلاح بازار.کالاهای پایه دانست و گفت: این پروژه در حوزه سیمان و فولاد به نتایج خوبی رسیده است، سهمیه بندی.ورق برداشته شده و قیمت‌ها متعادل شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه پروژه درج قیمت تولیدکننده نیز در دستور کار است، تصریح کرد: این پروژه برای شفافیت بازار کالاهای واسطه ای.و نهایی بوده است، ۳۳۰۰ قلم کالا مشمول این پروژه شده است که از شنبه هفته جاری مرحله چهارم طرح آغاز شد و سه هزار قلم کالای دیگر به آن اضافه شده است.
فاطمی امین با بیان اینکه این ابزار در کنترل بازار به ما کمک می کند، گفت: شفافیت از مهمترین.نتایج این طرح است و واحدهای تولیدی نیز استقبال خوبی از آن به عمل آوردند.
وی با بیان اینکه شفافیت جریان کالا در ۱۶ رشته فعالیت به صورت کامل اجرایی شده است، گفت: این.شفافیت مبتنی بر ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت است و از مهمترین ابزار برای کنترل قاچاق می باشد. ددد. 

آغاز برنامه جامع کنترل قاچاق از ۱۵ فروردین

وزیر صنعت، معدن تجارت همچنین اضافه کرد: از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برنامه جامع کنترل قاچاق با حوزه لوازم.یدکی خودرو آغاز می‌شود، قطعات تقلبی را با این پروژه شناسایی می‌کنیم و پانزدهم هرماه یک گروه جدید به این کالاها اضافه می‌شود.
فاطمی امین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تمرکز روی حدود ۱۰۰ پروژه بوده است، تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها، حکمرانی و مدیریت و نحوه مداخله.وزارت صمت در بخش اجرا تغییر کرده است و یک جعبه ابزار ایجاد شده تا کارهای بزرگی در سال ۱۴۰۱ اتفاق بیفتد.درد. مرد. سرد. ککک. ققق. چچچ. ووو. ووو. .. . . . . . . . ممم … ژژژ … … 

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»