هشدار درباره جریان نفوذ در بخش اقتصاد

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه متأسفانه نقشه راه را گم کرده‌ایم، گفت: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی قولی بود که وعده آن در زمان حذف ارز ترجیحی داده شد اما اجرایی نشد و اکنون رکود تورمی تاب و توان واحدها را از بین برده و به واسطه فعالیت‌های جریان نفوذ در بخش اقتصادی گزارش‌های نادرست و غلط برای تصمیم‌گیری مسؤولان اجرایی دلسوز کشور داده می‌شود.

یونس ژائله عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز اظهار داشت: در شرایطی هستیم که پس از بحران دو ساله کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و بحران‌های تورمی به واسطه تصمیمات جدی در حوزه ارزی، تورمی بالا را به اقتصاد و صنعت کشور تحمیل کرده و در چنین شرایطی اتفاقاتی نیز هر روز در گوشه و کنار اقتصاد و تولید کشور می‌افتد که نتیجه برنامه‌ریزی‌های دقیق اتاق فکر حرفه‌ای دشمن است.

وی تصریح کرد: مقابله با چنین توطئه‌هایی برنامه‌ریزی‌های دقیق ما در بخش تولید، صنعت و اقتصاد را می‌طلبد و بخش خصوصی به عنوان اجراکننده این برنامه‌ها باید مسؤول ارائه این راهکار و برنامه جدی و حساب شده باشد و تنها خواسته ما به عنوان بخش خصوصی از دولت و مجلس ایفای نقش کنترلی و نظارتی از سوی آنهاست.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه متأسفانه نقشه راه را گم کرده‌ایم، افزود: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی قولی بود که وعده آن در زمان حذف ارز ترجیحی داده شد اما اجرایی نشد و اکنون رکود تورمی تاب و توان واحدها را از بین برده و به واسطه فعالیت‌های جریان نفوذ در بخش اقتصادی گزارش‌های نادرست و غلط برای تصمیم‌گیری مسؤولان اجرایی دلسوز کشور داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود بخش خصوصی ناامید نشده و با تمام توان به فعالیت خود ادامه می‌دهد به این امید که شاهد اصلاحات ساختاری جدی در بدنه اقتصادی کشور باشد چون منابع و قدرت تولید در کشور وجود دارد و اگر به دنبال خروج از شرایط فعلی هستیم، راهکار آن در تقویت صادرات و البته این امر نیازمند تحرک بخش حمل و نقل است، چرا که کشتی‌های ما در بنادر خوابیده‌اند و مشکلات گمرک و تامین کانتینر باعث شده صادرات ما به آفریقا به صفر برسد.

ژائله یادآور شد: باید یکصدا با همراهی دولت برای تغییر این شرایط تلاش کنیم نه اینکه با آدرس‌دهی‌های غلط از سوی حلقه‌های نفوذ، عرصه را به بهانه‌هایی مانند تعزیرات و ارزش افزوده بر تولید و تولیدکننده تنگ می‌کنیم در حالی که مقام معظم رهبری به کرات و دفعات بر حمایت عملی و جدی از این بخش تاکید کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بیان داشت: باید دوباره تأکید کنیم که تدوین برنامه‌های تخصصی توسعه تولید و اجرای آن توسط بخش خصوصی و نظارت و کنترل دولت و مجلس راهکار خروج کشور از شرایط بحرانی امروز است.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

فایل فرم هاو پرسشنامه روز ملی صنعت و معدن سال ۱۴۰۳

دانلود فایل پرسشنامه  و فرماها ⇒