در جلسه با استاندار و نمایندگان مازنداران در مجلس اعلام شد؛ موافقت وزیر صمت با تخصیص منابع برای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار موافقت وزیر صمت با تخصیص منابع برای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار

وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت خود را با پیش نویس آیین نامه پیشنهادی دستگاه‌های پنج گانه برای تخصیص منابع و اعتباراتی از محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی برای توسعه پایدار اعلام کرد.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در جلسه با استاندار مازنداران و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی که امروز دوشنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن اعلام موافقت خود با پیش نویس آیین نامه پیشنهادی، گفت: به این موضوع عمیقاً باور دارم و در مورد مدیریت پسماند به ویژه در استان‌هایی مانند استان‌های شمالی که طبیعتی اسیب پذیر دارند باید منابعی برای هزینه کرد در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار تخصیص داده شود.
او با بیان اینکه توسعه و پیشرفت باید با لحاظ حفظ منابع تجدید ناپذیر و محیط زیست باشد افزود: واحدهای تولیدی و صنایع همان طور که از منابع طبیعی بهره می برند و در برخی موارد آسیب هایی هم دارند باید برای حمایت و حفظ آن نیز هزینه و تلاش کنند.

شایان ذکر است که در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ جزئی به بند پ ماده ( ۳۲ ) قانون احکام دائمی منابع توسعه کشور اضافه شده که بر اساس آن قرار است از محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی منابعی برای هزینه کردن در حوزه مدیریت پسماند، ایجاد شهرک‌های بازیافت، تبدیل پسماند به انرژی و حمایت از این گونه پروژه‌های توسعه پایدار ایجاد شود.

سقف اعتبارات در نظر گرفته شده برای این موضوع ۱۰ هزار میلیارد ریال است که قرار است با نظارت سازمان محیط زیست هزینه شود.

همچنین قرار شد آیین نامه پیشنهادی مشترک دستگاه‌های پنج گانه ذیربط شامل وزارت صمت، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه برای چگونگی هزینه کرد این بودجه، تدوین و به تأیید برسد.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت خود و دستگاه متبوعش را با پیش نویس اولیه این آیین نامه اعلام کرد و قراراست این آیین نامه به زودی در هیأت دولت به تصویب برسد تا راه برای اخذ منابع و هزینه در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار هموار شود.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»