استاندار آذربایجان شرقی در همایش همراهان دولت تدبیر و امید

استاندار آذربایجان شرقی در همایش همراهان دولت تدبیر و امید:
اصل، خدمت به مردم و سلایق سیاسی، حاشیه است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که هیچ مسأله‌ای نباید ما را از خدمت به مردم غافل کند، اظهار داشت: سلایق مختلف اجتماعی و سیاسی، حاشیه به شمار می‌رود، آن‌چه باید اساس حرکت ما برای افزایش سرمایه اجتماعی قرار گیرد خدمت و تلاش برای کسب رضایت مردم است.
احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش همراهان دولت تدبیر و امید در تبریز، با بیان این که خدا را شاکریم که در فضای جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای عظیم انقلاب تنفس می‌کنیم، افزود: امروز باید در کنار هم با مودت و صمیمیت بیشتر، همراهی و همدلی و اتفاق نظر خود را برای توسعه هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران در زیر علم ولایت فقیه و با پافشاری بر آرمان‌های امام و انقلاب، اعلام کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هیچ‌کس نمی‌تواند در خصوص عظمت انتخابات، تردیدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: انتخابات، نماد بلوغ، کارآمدی و بصیرت مردم و سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و انتخابات ۲۴ خرداد هم مانند انتخابات‌های گذشته، پاسخی به جهانیان و پایانی بر همه تردیدها به نظام مردم‌سالاری دینی بود.


b15227علیرضابیگی افزود: این انتخابات موجب امیدواری در بین مردم شد و امروز آثار نشاط حاصل از آن را در سطوح مختلف جامعه شاهد هستیم که نمونه‌ای از آن در همراهی و همدلی مجلس و مسئولان با دولت جدید شکل گرفت.
وی اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، فرصتی است که امکان جابجایی قدرت بدون هیچ تنشی را فراهم می‌کند و این از افتخارات نظام به شمار می‌رود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که رییس جمهور عزیز همواره  تکیه بر همه اسطوره‌های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داده، گفت: مردم ما به خوبی عظمت جمهوری اسلامی را از زبان دکتر روحانی شنیدند و این که عمود این خیمه، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است، چرا که ایشان، نتیجه اعتماد مردم را تضمین کردند و همه آحاد ملت را برای حضور در حماسه سیاسی دعوت کردند.
وی افزود: حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات شاخص بسیار باارزشی است که برای تمامی کشورها، بسیار حایز اهمیت بوده و نشانه پیشرفت و کارآمدی نظام محسوب می‌شود.
علیرضابیگی با اشاره به نقش رهبری در برگزاری باشکوه انتخابات و اعتماد و آرامش مردم، تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که حتی کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند اما به عظمت ایران عشق می‌ورزند هم در انتخابات شرکت کنند باعث شد که امروز شبهات وارد شده به کارآمدی نظام اسلامی در داخل کشور و صحنه بین‌الملل برطرف شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از رییس جمهور منتخب و مورد اعتماد مردم و دارای سوابق درخشان در تاریخ انقلاب، سرمایه بزرگی برای دولت است که باید با کارآمدی هرچه بیشتر دولت، به امیدواری بیش از پیش مردم کمک کند.
وی با بیان این که انتخابات ۲۴ خرداد موجب وحدت ملی و ارتقای موضع جمهوری اسلامی ایران شد، افزود: این انتخابات، سرمایه باارزشی را برای نظام فراهم کرد که باید از آن پاسداری و مراقبت کرد و آن را افزود و نباید حرفی یا عملی صادر شود که موجب ناامیدی مردم شود.
علیرضابیگی در ادامه با اشاره به بیان ویژگی‌های دولت مطلوب از سوی رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار ایشان با رییس جمهور و هیأت وزیران، خاطرنشان کرد: تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور، سلامت اعتقادی و اخلاقی، قانون‌گرایی و حکمت و تلاش برای توسعه اقتصادی و علمی برای تعالی هرچه بیشتر ملت ایران از مواردی بود که در بیانات جامع رهبر انقلاب خطاب به دولت جدید بیان شد.
b15219استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که سلایق مختلف اجتماعی و سیاسی، حاشیه و خدمت و تلاش برای کسب رضایت مردم، اصل است، افزود: مردم ایران در هر انتخابات، انتخاب بهتر و مناسب‌تری نسبت به گذشته و متناسب با شرایط موجود برای ادامه مسیر پیشرفت و تعالی کشور داشته‌اند و دولت‌ها باید در فرصت محدودی که در اختیار دارند تلاش کنند تا خروجی فعالیت‌های آنها آرامش هرچه بیشتر مردم باشد.
وی با تاکید بر این که قانون باید برای همه نقطه اتکا باشد، گفت: البته قانون‌گرایی و تکیه بر قانون، هیچ منافاتی با کار جهادی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ندارد.
علیرضابیگی بهره‌مندی از نظرات کارشناسان برای پیشبرد امور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همان‌طور که رییس جمهور محترم نیز تاکید کردند نوبت آزمون و خطا سپری شده و باید توجه کنیم که حرف‌های نسنجیده و نپخته، ضایعاتی را به کشور تحمیل می‌کند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سهم هر کشور در مناسبات جهانی، ریشه در اقتدار دولت آن کشور در داخل دارد، افزود: همه باید بر تقویت و تحکیم جایگاه دولت، اتفاق و اجماع داشته باشیم تا دولت بتواند به خوبی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را در عرصه جهانی و گفتگوهای بین‌المللی نمایندگی کند.
وی با بیان این که هیچ دولتی نمی‌تواند اظهار کند که مبرا از اشتباه و نقد است، گفت: باید ظرفیت نقدپذیری در دولت فراهم شود، البته انتقاد هم باید حکیمانه، منصفانه و با تکیه بر دفاع و حمایت از دولت و توام با رصد هوشمندانه عملکرد دولت باشد.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، کارهای بزرگی به سامان رسیده است که باید اساس حرکت‌های بعدی برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب قرار گیرد، افزود: در همین استان آذربایجان شرقی در هشت سال گذشته، کارهای بزرگی انجام شده است؛ صدها کیلومتر آزادراه و بزرگراه ساخته شده، ظرفیت‌های بزرگی در بخش ذخیره‌سازی منابع آبی و تولید فولاد فراهم شده، دستاوردهای چشمگیری در بخش اشتغال و تامین اجتماعی به دست آمده که این موفقیت‌ها مربوط به نظام اسلامی است و متعلق به شخص و گروه خاصی نیست.
وی ادامه داد: تلاشگران بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی توانسته‌اند با وجود همه شرایط سخت ناشی از تحریم، صادرات استان را به بیش از دو میلیارد دلار برسانند و افتخارآفرینی کنند و امروز یقین داریم که می‌توانند کارهای بزرگتری را هم انجام دهند به شرطی که بستر مناسب فراهم باشد.
علیرضابیگی با بیان این که خوشبختانه این بستر امروز در آذربایجان شرقی فراهم است و روابط اقتصادی استان به عنوان الگو در سطح کشور معرفی شده، افزود: توانستیم با استفاده از فضای بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری را در تبریز برگزار و امکانات و فرصت‌های خود را به سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف عرضه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد اعتماد و نهادینه شدن فرهنگ سرمایه‌گذاری در بین مردم استان و معرفی تبریز به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری، از دستاوردهای این همایش و همایش‌های گذشته بود که موجب همراهی مردم و مسئولان در روند جذب سرمایه‌گذاری شده است.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: همه این نقاط مثبت باید دستمایه تلاش و استمرار حرکت به سمت توسعه و تعالی استان باشد چرا که سیاه‌نمایی و نادیده گرفتن این دستاوردها نمی‌تواند اسباب امیدواری مردم را فراهم کند.
b15210وی با بیان این که همه ما نسبت به تبریز به عنوان جایگاه تجلی آذربایجان، اتفاق نظر داریم، گفت: باید تلاش کنیم تا عظمت تبریز را بیش از پیش به منصه ظهور برسانیم، چرا که معتقدیم تبریز قابلیت تبدیل به پایتخت اقتصادی کشور را داراست و باید این مزیت را ارتقا دهیم.
علیرضابیگی به نتیجه رسیدن پروژه راه‌آهن تبریز- میانه را در راستای توسعه استان، مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این پروژه علی‌القاعده امروز باید به نتیجه می‌رسید اما با توجه به مشکل محدودیت اعتباری در سال گذشته و امسال، بهره‌برداری از آن به تاخیر افتاده است.
وی همچنین افزود: اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تبریز- تهران- مشهد هم باید مورد پافشاری قرار گیرد، چرا که این امر می‌تواند نقطه قوت آذربایجان شرقی محسوب شود.
استاندار آذربایجان شرقی طرح انتقال آب ارس را از دیگر برنامه‌های مهم توسعه استان اعلام کرد و گفت: این طرح نقطه اتکایی برای اتصال به یک منبع آبی مطمئن برای استفاده شرب و صنعتی به شمار می‌رود که می‌تواند فشار بر منابع آب زیرزمینی استان را کاهش دهد.
وی با تاکید بر این که نباید این طرح گرفتار تنش‌های منطقه‌ای شود، افزود: کارهای مقدماتی این طرح انجام شده است، اما باعث تاسف است که برخی از نمایندگان استان‌های همجوار بدون شناخت از جوانب کار، مسایلی را مطرح می‌کنند که موجب تنش و چه بسا باعث خلل در اراده دولت برای انجام این کار بزرگ می‌شود.
علیرضابیگی ابراز امیدواری کرد بتوانیم اثرگذاری تبریز و آذربایجان شرقی را فراتر از مرزهای جغرافیایی شاهد باشیم و با استفاده از همه مزیت‌ها و نعمت‌های الهی در استان، شایستگی خود را برای کسب مدارج بالاتر اثبات کنیم.
گفتنی است همایش هم‌اندیشی همراهان دولت تدبیر و امید با محوریت بررسی راهکارهای توسعه استان و تقویت نقش مردم و با حضور جمعی از مسئولان استان و فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

درباره ی خانه صنعت و معدن

مطلب پیشنهادی

فایل فرم هاو پرسشنامه روز ملی صنعت و معدن سال ۱۴۰۳

دانلود فایل پرسشنامه  و فرماها ⇒